“Les xarxes socials tenen un efecte molt gran, els hi foten unes hòsties a Internet que els fumiguen… Abans en sortien il·lesos però ara ho munto i els maten.” La frase no prové d’una taberna amb cunyats filosofant sota els efectes de l’alcohol sinó de Florentino Pérez, del qual ha sortit a la llum una xarxa de bots i trols que es dedica a eliminar o reduir a la mínima expressió qualsevol oposició o crítica a Twitter. Una operació que deixa Bartomeu com un passerell o un simple aficionat en el cas Bartogate i afegeix un altre capítol a un currículum farcit d’irregularitats i escàndols impunes.
El treball acurat al món digital va provocar que, per exemple, el jornalista Diego Torres deixés de cobrir la informació del Reial Madrid el 2016. Un estudi de l’expert en anàlisi de dades Julián Macías ha acreditat l’existència de nombrosos comptes que es van dedicar a menystenir i atacar Torres i que, posteriorment, participaven de manera coordinada en altres campanyes a favor del president blanc, contra La Liga o la UEFA o a favor de Vox i ultres experts en fake news com ara Cristina Seguí o Alvise.
En campanyes com ara #EstamosContigoPresi les víctimes van ser Tebas i Ceferin, amb uns patrons de comportament que en delataven la coordinació. Els mitjans més difosos per aquests bots i trols eren OkDiario, DiarioMadridista i El Chiringuito, els femers més representatius del nacionalmadridisme. En aquesta campanya, Macías hi ha detectat centenars de comptes falsos i molts d’altres amb 0 seguidors recentment creats; alguns amb missatges en àrab que acompanyen el hashtag espanyol per intentar dissimular.
L’autor de l’estudi especula amb la possibilitat que l’alt nombre de comptes falsos àrabs fos una estratègia per traslladar un fals suport de Florentino als inversors saudites de la fracassada Superlliga; de fet el hashtag va ser trending tòpic a Aràbia Saudita, Qatar i Bahrain.
El 23 d’abril, l’endemà de la mort del projecte, Twitter és testimoni d’una doble campanya: #CeferinOut i #Tebasdimision que genera 200.000 piulades i els comptes que reben més retuits són els de Josep Pedrerol i El Chiringuito. Macías també acusa Florentino de contractar comptes falsos per atacar els seus rivals, siguin jornalistes, àrbitres o fins i tot madridistes; de fet el president blanc va contractar una empresa per millorar la seva reputació a les xarxes però en realitat esdevindria una arma contra els enemics i diario.es va publicar les converses entre l’empresa i els clients als quals oferia fins a 45.000 comptes.