Mediapro, la productora audiovisual que associem a Jaume Roures i Tatxo Benet, malgrat solament són propietaris del 24% de les accions, continua d’actualitat. Per les notícies que genera i també per de quina manera els seus caps visibles han desfilat pels mitjans de comunicació sense que se’ls colli pels temes conflictius. Us sona allò que periodisme és “parlar d’allò que algú no vol que se’n parli i tota la resta són relacions públiques”?

Com ha informat El Triangle, Mediapro ha guanyat recentment un concurs per donar servei a la delegació a la Xina de la CCMA per un import de 840.000 euros guanyant a la també Catalana Lavínia, a qui també havia substituït a la delegació de Londres aquest mateix any.

L’any passat una empresa de Mediapro participà en una unió temporal d’empreses a què es va adjudicar per tres anys el servei d’aprovisionament i administració d’infraestructures del Centre de Processament de Dades Cloud (‘núvol’) de la Generalitat per més de 10 milions d’euros.

Tal i com explicàvem la setmana passada, Imagina (matriu de Mediapro) ha reconegut pagar suborns per adquirir contractes televisius dels Mundials de Futbol de 2014, 2018 i 2022.

En un altre front obert, Mediapro no ha arribat a un acord amb la lliga de futbol francesa per renegociar el contracte i el mediador ha hagut d’allargar el temps per continuar de negociar després de l’impagament del segon termini per un import de 152 milions d’euros. La situació ha posat en risc financer els clubs més fràgils. Canal Plus, el titular històric dels drets, contempla una oferta més baixa per obtenir els drets en cas de trencament contractual.