“Aquest Nadal, marca la diferència” és l’eslògan de l’anunci televisiu nadalenc de Lidl, que no s’ha pogut estar de caure en els mateixos tòpics que dibuixen una situació amable amb l’establishment.

Després d’un inici amb un ultimàtum en to èpic –“és ara o mai” –, insta a la reunió familiar d’una tradició típicament cristiana –en queden exclosos els qui no la professen o són ateus/agnòstics– i es veuen imatges de nombroses persones juntes –totes blanques i occidentals–, que no semblen gaire respectuoses amb una situació d’increment de casos per la Covid. La carn també té molt més protagonisme que les opcions vegetarianes.

La cirereta arriba amb la frase “hem reunit tots els proveïdors nacionals perquè quan el millor d’aquest país s’ajunta, marca la diferència”. Una al·lusió –directa o indirecta– al manteniment de l’statu quo unionista que bé podria firmar Marca España. “Sortiu aquí i demostreu que ens podran treure moltes coses però mai ens podran arrabassar el Nadal” és un final que a alguns tuitaires els ha recordat el que diu Ayuso sobre la llibertat mentre els contagis pugen a Madrid.

D’altra banda, a les xarxes també hi ha hagut crítiques per la semblança amb un espot de Gadis a Galícia de fa uns anys. Un cop ja rebut el missatge per part dels espectadors, la cadena de supermercats ha decidit oferir una versió reduïda de l’anunci en què curiosament la referència unionista ha estat suprimida.

Llegeix articles amb temes relacionats: , , ,