Un estudi de la consultora Deloitte difós per la Universitat de Navarra conclou que enguany el Black Friday suposarà un 32,7% del pressupost total destinat a les compres nadalenques, és a dir, sis punts per damunt de les xifres del 2020.

La Universitat de Navarra recorda que aquest fenomen estatunidenc, que va arribar a Espanya el 2012 gràcies a la cadena alemanya MediaMarkt, ha passat de fer descomptes en productes específics durant un dia a aplicar-ne durant tota una setmana (Black Week).

Però les coses no són com semblen: d’ençà 2015 l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) es dedica a recollir dades sobre els preus dels productes. La conclusió és que el 2020 solament 3,4% dels productes va assolir el seu millor preu durant el Black Friday i que, en termes generals, els preus van ser un 2,6% més cars aquell dia que en les setmanes anteriors.

L’OCU també va detectar que durant la Black Week de l’any passat només 18,8% dels productes objectes d’estudi va registrar el seu preu més baix durant aquesta setmana de presumptes rebaixes, mentre que un 27,5% van augmentar el preu; en general els preus es van apujar un 0,5% entre el 23 i el 29 de novembre de 2020.

Llegeix articles amb temes relacionats: , , , , ,