El malbaratament d’infraestructures innecessàries o mal pressupostades resulta una pràctica habitual a Espanya. El darrer exemple és l’aeroport de Ciudad Real, on s’hi van invertir 450 milions d’euros públics i que ara ha hagut de tancar ofegat pels deutes. Una empresa el va comprar per 55 milions el 2018 i l’impagament de factures per valor de 300.000 euros n’han precipitat la decisió. Ja no s’hi enlairaran o aterraran més avions i tampoc es preveu responsabilitats de cap polític.
El 2016 El Confidencial va publicar un article en què parlava d’una xarxa tèrbola de possibles compradors, que incloïa narcotraficants, empreses pantalla i subornacions.
El Tribunal de Cuentas, que el febrer de 2019 sí va destapar un cost addicional de 7.600 milions en obres de 13 estacions de l’AVE, ha fet com si sentís ploure i la caverna mediàtica centra esforços a esverar els seus fidels pel fons que ha creat el Govern per avalar les sancions de 5,4 milions als alts càrrecs processistes.