Netflix, la plataforma pionera en l’streaming, es desploma a la borsa de valors de Wall Street després de reportar la pèrdua de 200.000 clients aquest dimecres i que es calcula que en el següent trimestre en perdrien 2 milions més. La caiguda estaria valoritzada aproximadament en uns 50.000 milions d’euros.
La companyia ha atribuït la caiguda a l’intercanvi de contrasenyes i a l’augment de competidors en el mercat. L’empresa calcula que al voltant d’unes 100 milions de llars gaudeixen de Netflix de franc a través d’aquest intercanvi.
La caiguda del tità dels continguts sota demanda ha afectat també als seus competidors: The Walt Disney Company s’ha desplomat un 4’7%, Warner Bros un 4’9% i Paramount Global un 7’5%.
Aquesta caiguda té lloc després de la crisi causada pel virus de la Covid-19 i en un gran nombre de polèmiques sobre els continguts fortament ideologitzats exclusius de la plataforma.
Per tal de fer front a la pèrdua de subscriptors Netflix ha anunciat que estudia la possibilitat de crear subscripcions de preus reduïts que inclourien publicitat. Alguns dels competidors de Netflix ja han manifestat que també estan avaluant la possibilitat d’incloure publicitat a les seves plataformes atès que els suposaria uns ingressos extra.