Les darreres setmanes dues noticies han esquitxat Mediapro, l’empresa audiovisual d’en Jaume Roures -si es pot considerar així després que el grup xinès Orient Hontai Capital n’adquirís 54,5% i la multinacional publicitària WPP en tingui 23’5%. En Roures i en Tatxo Benet tenen, a parts iguals, 24% de les accions restants-.
Precisament en Tatxo Benet ha estat d’actualitat pels enregistraments filtrats de converses entre ell i en David Madí en relació amb l’operació Volhov. Els enregistraments demostren com en Benet actuava concertadament amb en Madí per a mirar que Televisió de Catalunya comprés per 800.000 euros els drets d’emissió de vuit capítols sobre el judici del procés per a emetre a la tardor en pre-campanya electoral. Aquesta situació ha generat molt de malestar al comitè d’empresa de la televisió pública, tant per llurs formes com per l’import: 20 vegades superior als drets d’emissió estàndard.
Però ni l’adquisició de centenars de capítols a preu inflat podrien resoldre els problemes financers de Mediapro. L’agència de qualificació Moody’s va rebaixar Mediapro a la categoria de bons escombraria a l’octubre. A l’octubre Mediapro va impagar 172 milions d’euros a la lliga francesa de futbol pels drets de retransmissió dels partits, i sembla que tampoc pagarà els 150 que li hauria de pagar al desembre. Mediapro ha provat l’estratègia legal de demanar arbitratge per a rebaixar-ne les quantitats i guanyar-hi temps. De totes maneres, esgotat un termini addicional de 30 dies els drets podrien restar alliberats i tornar-se a vendre.
Dos aspectes foscos de la qüestió són el fet que la lliga de futbol francesa no va exigir a Mediapro avals –que sí va exigir la italiana- i el fet publicat que l’Estat espanyol ha avalat un préstec a Mediapro de 42 milions d’euros per a provar d’impedir-ne la fallida definitiva. Curiós si la versió oficial és que en Roures i en Benet són independentistes, oi?
La cirereta l’ha posat la multa de 20 milions d’euros a Imagina, matriu de Mediapro, per haver pagat suborns per a obtenir drets televisius dels mundial de futbol del 2014,2018 i 2022.
Qui sap, potser d’aquí no gaire podrem veure a TV3 i en horari de màxima audiència el documentari “Ascens i caiguda de Mediapro”. Continuarà…