Els cartells i els ‘pregons’ de l’era Colau eren un habitual front de polèmiques. Amb el cartell d’enguany ha estat el contrari. Malika Favre, nascuda a París però resident a Barcelona fa uns anys, ha fet una obra que per a molts és el millor cartell de les darreres dècades. L’artista, que ha dissenyat per Vogue o The New Yorker, transmet una dama poderosa i elegant. La sardana, el mosaic hidràulic, la Sagrada Família, el panot reinventat, la presència del groc i el vermell atorguen a la Mercè del cartell una catalanitat sense complex que no tothom nascut a la ciutat té assumida amb aquesta naturalitat.
El cartell, venint d’una artista barcelonina per elecció, és, demés, el contrapunt ideal després de la fugida de l’artista estatunidenc d’origen irlandès, Sean Scully, el qual trobava ofensiu que la gent a Catalunya (li) parli en català. Curiosament, Scully va ser l’autor del cartell de la Mercè del 2015, que comparteix fotografia amb el d’enguany.