El ministre de Transports José Luis Ábalos -pioner en la criminalització dels CDR-, anunciava amb orgull que el govern espanyol ha afegit 54 quilòmetres al Corredor Mediterrani des de Monforte del Cid a Beniel i dues noves estacions anomenades Elx Alta Velocitat i Oriola Miguel Hernández, amb les quals Elx connectarà amb Madrid en 2 hores i 9 minuts mentre que Oriola ho farà en 2 hores i 22 minuts. Una altra mostra de centralisme pur i dur, atès que amb la nova estació d’AVE a Elx –retolada solament en castellà-, aquesta població estarà més a prop de Madrid que de València.
80% de la inversió del Corredor Mediterrani s’ha destinat a connexions amb Madrid, gràcies a una filosofia concebuda per Aznar i Zaplana i fonamentada en el quilòmetre 0: tot comença i acaba a la capital espanyola. Mentrestant, alguns tuiters han recordat al ministre que el tram Cartagena-Múrcia-Alacant continua sense ésser electrificat. Però el nyap no solament és geogràfic sinó també econòmic, atès que el febrer de 2019 el Tribunal de Cuentas va detectar sobrecosts de 7.637 milions d’euros en els convenis urbanístics de tretze estacions de l’AVE.